top of page

Kilka szybkich faktów na start:

Przemysław Koronkiewicz, 29, Gdańsk


Wykształcenie:
Filologia Angielska (mgr - UG)
Filologia Klasyczna (lic - UG)

Doświadczenie:
10 lat nauczania indywidualnego
2 lata pracy jako lektor na uczelni wyższej

Preferowana metoda pracy:
CLT (Communicative Language Teaching)*
Flipped Classroom*

Format prowadzonych zajęć:
Online

Credo:
We need to talk!



* szczegółowe informacje o metodach znajdziesz na blogu

 

A teraz nieco dłużej:

WHO AM I?

Cześć! Jestem Przemek i zajmuję się nauczaniem języka angielskiego nieprzerwanie odkąd ukończyłem szkołę średnią. Początkowo dorabiałem w ten sposób jako student, a z czasem - dzięki wiedzy i umiejętnościom nabytym podczas studiów oraz własnemu doświadczeniu, które zdobyłem przez lata - przekształciłem swoją praktykę w pełnoetatową działalność. Przez ostatnie dziesięć lat pomagałem moim uczniom w opanowaniu języka angielskiego z wielu powodów:

➢ przygotowywałem młodzież i dorosłych do różnego rodzaju egzaminów, zarówno tych

rodzimych (matura podstawowa i rozszerzona), jak i certyfikowanych egzaminów międzynarodowych (FCE, CAE, CPE, IELTS & TOEFL),

➣ pomagałem uczniom szkół publicznych uporać się z zaległościami i "wyjść na prostą", stanowiąc

stałe wsparcie w ich kształceniu,

➢ pomagałem przełamywać psychologiczne bariery i blokady językowe moich uczniów, przygotowując ich do wyjazdu za granicę i / lub podjęcia nowej pracy,

➣ uczyłem studentów i pracowników akademickich, umożliwiając im czytanie oraz pisanie artykułów naukowych po angielsku, a także prowadzenie zajęć w tym języku,

➢ pomagałem zaawansowanym uczniom wypracować wzorową wymowę i - jeśli tego chcieli - pozbyć się charakterystycznych dla języka polskiego artefaktów fonetycznych, a także wypracować konkretny akcent

➣ i wreszcie, w trakcie mojej kariery współpracowałem z ludźmi z bardzo różnych branż i zawodów,

tj. służba zdrowia, branża beauty, branża IT, finanse, prawo, administracja, edukacja, zarządzanie,

handel i transport, umożliwiając im swobodną i profesjonalną komunikację w środowisku pracy.

Krótko mowiąc, posiadam bardzo szerokie doświadczenie jako lektor i nauczyciel i jestem w stanie skutecznie pomóc Ci z językiem angielskim, niezależnie od problemu, z jakim się zmagasz.

 

Ponadto, moje podwójne wykształcenie (filologia angielska oraz filologia klasyczna) pozwala mi szerzej patrzeć na język jako dynamiczną strukturę leksykalno-gramatyczną. Znajomość greki i łaciny umożliwia mi bardziej dogłębne zrozumienie zasad rządzących językami europejskimi, co z kolei sprawia, że potrafię wytłumaczyć wiele fenomenów językowych, które dla przeciętnego nauczyciela języka angielskiego wydają się być nieregularnościami lub wyjątkami. Nie należę do nauczycieli, którzy na pytania o przyczynę jakiegoś zjawiska językowego odpowiadają „No bo tak już jest i trzeba się tego nauczyć na pamięć”. Uczenie się oraz nauczanie języków jest moją pasją i stale staram się dokształcać w tej dziedzinie, nie tylko jako nauczyciel, ale również jako uczeń i użytkownik języków obcych.

WHY WE NEED TO TALK?

 

First things first: jeśli chcesz mówić w obcym języku, musisz go używać! You need to talk! We need to talk! Tylko tyle i aż tyle. Ślęczenie nad książką do angielskiego i rozwiązywanie kolejnych stron zadań gramatycznych - jakkolwiek niezbędne w procesie nauki języka - samo w sobie nie umożliwi Ci swobodnej komunikacji werbalnej. Poświęcanie czasu na naukę angielskiego z aplikacji - jakkolwiek wygodne i nierzadko całkiem rozwijające - również tego nie zrobi. Jedynym sposobem na osiągnięcie swobody i płynności w mowie jest używanie języka obcego w praktyce, najczęściej jak to możliwe.

Typowy scenariusz nauki wygląda jednak nieco inaczej. W typowym scenariuszu tej długiej i średnio ekscytującej opowieści o nauce angielskiego główny bohater spędza średnio 12 szkolnych lat na rozwiązywaniu zadań z podręczników i pisaniu testów gramatyczno-leksykalnych, a języka mówionego używa w zasadzie tylko wtedy, gdy trzeba odpowiedzieć na pytanie odnośnie tekstu z podręcznika. Nestępnie kończy szkołę i po jakimś czasie znajduje pracę, w której język angielski wymagany jest na poziomie co najmniej komunikatywnym, a jeśli ma mniej szczęścia i musi emigrować, również okazuje się, że umiejętność sprawnego komunikowania się po angielsku jest niezbędna. W obu przypadkach głównego bohatera dotyka stres i rozczarowanie i ostatecznie (o ile w ogóle!) trafia do mnie lub do jednej_ego z moich koleżanek_egów po fachu, mając jednak silnie utarte przekonanie, że jest on beznadziejnym przypadkiem i skoro tyle lat nauki nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, to dlaczego teraz miałoby być inaczej.

Brzmi znajomo? Prawdopodobnie tak, bo według badań tylko 17% Polaków deklaruje znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym lub biegłym (źródło: egospodarka.pl, 2016), a zaledwie niecałe 30% Polaków zna ten język na poziomie komunikatywnym (źródlo: polishexpress.co.uk, 2019). Jest to dość ponura statystyka, choć rzeczywistość wcale nie musi malować się w tak przygnębiających barwach. Oczywiście ucząc się prywatnie nie mamy większego wpływu na to, jak działa ogólnokrajowe kształcenie Polaków w szkołach publicznych w kwestii języków obcych - do tego celu należałoby przede wszystkim uznać system oświaty w Polsce za kluczowy element budowania lepszej przyszłości i tym samym znacznie go zreformować i dofinansować, na co się oczywiście nie zanosi. Nie oznacza to jednak, że nauka angielskiego, nawet jeśli przez wiele lat nie przynosiła oczekiwanych rezultatów, jest z góry skazana na niepowodzenie. Okazuje się bowiem - i to wyraźnie pokazuje moje doświadczenie w pracy z bardzo różnymi przypadkami - że każdy jest w stanie opanować język angielski w stopniu co najmniej umożliwiającym swobodną komunikację, o ile tylko w procesie nauczania zastosuje się odpowiednie metody i strategie.

Wokół tej właśnie idei stworzona jest szkoła We Need To Talk. Ma ona być alternatywą do tradycyjnej edukacji językowej, która zamiast wtłaczać w głowy uczniów niezliczone pokłady pasywnej wiedzy, której ci nie mają okazji rzeczywiście przyswoić i zinternalizować, skupia się raczej na aktywizacja zasobów już posiadanych, a następnie na zbalansowanym budowaniu kolejnych umiejętności ze szczególną uwagą na najtrudniejszą z nich, czyli mówienie. We Need To Talk to edukacja, która dostrzega i identyfikuje indywidualne potrzeby każdego ucznia i dostosowuje się do nich, tak aby jak najsprawniej osiągać oczekiwane rezultaty.

A co na ten temat mówią ludzie,
którzy na własnej skórze sprawdzili,
jak wygląda nauka w We Need To Talk? 

Julia

"Pan Przemek przygotowywał mnie do egzaminu IELTS i to w ekspresowym tempie bo zaledwie 4 miesięcy. Na lekcjach poruszone były wszystkie zagadnienia w bardzo ciekawy sposób, który zachęca do nauki. Ponadto na zajęciach panuje bardzo przyjazna atmosfera, która pozwala przełamać wszelkie bariery językowe. Serdecznie polecam!”
bottom of page